Helsingin efektiä ei kaiketi täytyy ensin kuvata ja sitten vasta ymmärtää.
Eksä imi hyvin, kulli oli melkoisen innokas ja vahvassa kunnossa parin päivän tauon johdosta. Ja aktiivinen elämä sitä muutenkin vahvistaa. Käsihoidolla loppu, ei suudeltu. Ikään kuin kokeenomaisesti pyrin välttämään ylimääreisen hellyyden.
Lähdin kävelemään kaupungille ja päädyin tähän kirjoittamaan. Raikkaassa ja kesäisessä illassa kävellessä haaveilin törmääväni vanhempaan, mahdollisesti rumaan ja läskiinkin naiseen. Jonka kanssa jaettaisiin kuulumisia. Mulle lähinnä hellyyden kaipuuta, voisi tarjota minulle kupin teetä, minä hieronnan. Kyllä, kaikki vaatteet pois, minäkin voin riisua. Erotiikka ja läheisyys kumpuaisi alastomuudesta, öljystä, tunnustelevasta ja hierovasta kosketuksesta. Oleellisinta tässä oikeastaan on, että tarpeen kohteelle tuntuisi olevan helppo selittää omat kuulumiset niin mitättöminä ja kaipuisina kuin ne todellisuudessa esiintyvät. Siinä missä tarve on kevyen erikoinen, sen toteuttaminenkin tuntuisi hoituvan hyvin henkilön kanssa, josta minä en ole niin paljon kiinnostunut kuin jostain nuoremmasta ja kauniimmasta. Kuvittelen, ettei tuon haaveen toteutuminen olisi kovinkaan kaukana. Vaatimuksena olisi löytää paikka, jossa on sopivasti myös kokeneempaa väkeä. Kyllä mä niiden kanssa kehtaisin jutella.
Juna-aseman läheisyydessä sitten silmäni kulkivat ylitse kohteista, jotka kiinnostavat minua seksuaalisesti suoremmin - itseni ikäisiä tai nuorempia mukiinmenevän oloisia naisia. (mikä esti minua kysymästä, ootko kotiin menossa, odotetaanko sua - haluisitko lähteä yhdelle). Haluni näitä kohteita kohtaan jähmetti minut ja ajatukseni. Tsekkasin vain tekstarini ja yritin vastata johonkin jotain turhaa. Analyysini on, etten osaa/uskalla/kehtaa esittää suoraa kiinnostusta seksuaalista kohdetta kohtaan. Vähänkään kierompien tarpeiden esiintyminen on huomattavan helpompi esittää.
No sitten valitsin vaivalla paikan ja osuin tällaiseen tyhjään ja tyylikkääseen olohuoneeseen. Tätä muuten vois katsoa jopa sisustuksellisella silmällä. Nyt pelmahti paikalle tollanen vanhempi naisihminen. Mutta tuhannen päissään että saa viis minuuttia selittää yksinäisyyttään nätille baarimikolle. Se kuunteleekin yllättävän kiltisti ja vaikuttaa aika ihmiseltä. Katkaisuasemalle tämä rouva haluisi. Nyt tallennan.
Vaikkei tätä kukaan lue, mulle kyllä löytyy monta väheksyjää. Ei tämmöisen luuserin pitäisi haluta mitään normaalia ja nättiä.